مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 12:002023-08-01اجتماعي

فارس من| شرط سنی گواهینامه رانندگی را بردارید تا اشتغال ایجاد شود


سردبیر پویش «حذف محدودیت های اخذ گواهینامه رانندگی» می گوید: من علاقه بسیاری به شغل رانندگی با ماشین های سنگین دارم اما محدودیت ایجاد شده در شرایط سنی مانع از اشتغالم شده است.

- خبرگزاری فارس؛ فارس من: مخاطبان سامانه تعاملی فارس من پویشی در خصوص محدودیت های موجود در دریافت گواهینامه رانندگی ثبت کرده اند.

سالار زنده فیلی سردبیر این پویش در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: پدرم راننده تریلی است، من نیز همراه او به شهرهای بسیاری سفر کرده ام لذا به شغل رانندگی با ماشین های سنیگن علاقه زیادی دارم.

اما چون 22 سال سن دارم، نمی توانم گواهینامه پایه یک بگیرم.

شرط سنی دریافت گواهینامه پایه یک 25 سال تمام است.

البته؛ پیش از این داشتن کارت پایان خدمت نیز یک پیش نیاز برای دریافت این گواهینامه بود اما بر اساس قانون اصلاح شده نظام وظیفه، این مورد برطرف شده است.

گواهینامه پایه یک برای رانندگی با ماشین های سنگین مثل اتوبوس و تریلی ضروری است، ماشین سنگین به ماشین هایی گفته می شود که ظرفیت باربری بیش از 6 تن را داشته باشند و یا برای افرادی که قرار است راننده اتوبوس هایی باشند که بیش از 26 نفر مسافر دارد.

سالار  می گوید دوستانش نیز به خاطر وجود این شرط، چند سالی است که شغلی ندارند؛ حتی یکی از آنها قصد استخدام در یک شرکت باربری را داشت اما نبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| شرط سنی گواهینامه رانندگی را بردارید تا اشتغال ایجاد شود

فارس من| شرط سنی گواهینامه رانندگی را بردارید تا اشتغال ایجاد شود